poniedziałek, 15 maja 2017

Cud nad cudy w kuchni

Czyli jak upiec tort śmietankowy z truskawkami.

 Najpierw musimy przygotować truskawki.

Odciskamy je w foremce i czekamy aż masa wyschnie.
Gotowe truskaweczki malujemy farbkami. Ja użyłam farb akrylowych MS. Aby nasze truskawki miały charakterystyczną gładką, lekko lśniącą powierzchnię, wyschnięte owoce możemy dodatkowo pomalować preparatem do uzyskania efektu glass.

Nasz tort to małe trójkątne pudełeczka ukryte pod apetycznymi pokryweczkami.
 U mnie jest ich osiem.
Szablon na pudełeczka możecie znaleźć w internecie, np. tutaj, lub rozrysować sobie samemu, w zależności od potrzeb. 

 
Każde pudełeczko składa się z dwóch części - spodu i pokrywy. Szablon pokrywki pudełka odrysowałam dodatkowo na tekturze, powiększając go o 1-2 mm.
Tekturowe pudełeczka wycięłam, skleiłam i pomalowałam białym gesso.
Tektura musi być stosunkowo gruba i sztywna, aby utrzymała się pod ciężarem bitej śmietany.
Po wyschnięciu farby podkładowej naniosłam szpachelką masę strukturalną - drobno i gruboziarnistą. To właśnie pasta świetnie imituje krem śmietankowy.
Wszystko zostawiłam do wyschnięcia, po czym cały kawałeczek pomalowałam białą farbą akrylową. Jest to konieczne, aby całe ciastko miało jednolity kolor.

Na koniec przystępujemy do dekoracji tortu.
Przygotowane wcześniej truskaweczki możemy przykleić lub wcisnąć w krem, kiedy jest jeszcze mokry, poszczególne kawałki tortu możemy przewiązać tasiemką, ozdobić truskawkowymi listkami lub co tam nam jeszcze przyjdzie do głowy.





Teraz tylko wypada życzyć 

1 komentarz: